Az áruházak, bevásárlóközpontok, rendezvényközpontok vagy akár konferenciaközpontok látogatóinak átlagos számáról készített statisztikák segítenek abban, hogy megtervezd mekkora létszámmal (biztonsági személyzet és más munkatársak) üzemeltesd épületedet egy adott időpontban, ezzel biztosítja ügyfeleid számára a megfelelő biztonságot és a kiváló kiszolgálást, miközben optimalizálhatod a személyzetre fordított bérköltségeidet.
Az információt használhatod épületüzemeltetési célokra is, hiszen segítségével felmérheted akár épületen belül is az egyes területek forgalmát, ez pedig segíthet a nyitvatartási idő tervezésében, az egyes épületrészek optimális kihasználásában. Az így nyert adatokkal csökkentheted az üzemeltetésre fordított költségeidet és növelheted bevételeidet.
Az AXIS Occupancy Estimator egy automatizált, kétirányú személyforgalom számláló rendszer, amely a mennyezetre szerelt hálózati kamerákra kerül telepítésre.
A beágyazott szoftverrel ellátott kamerák felszerelhetők egy kijelölt terület minden bejáratánál és kijáratánál – a rendszerből egy kamerát kiemelve, amely a többi egységet is vezérli, továbbá gyűjti az adatokat, ezzel segítve, hogy hatékonyan és egyszerűen teljes képet kapj az egész épület, vagy egy adott épületrész kihasználtságáról.
Az AXIS Occupancy Estimator a kamera processzorát használja, hogy valós időben számolja az beérkező és távozó személyeket, kiszámítja az átlagos látogatási időt, és megadja az adott időben az épületben vagy bizonyos szinten vagy épületrészben tartózkodó látgatók számát.
A szoftver az átlagos látogatási idő folyamatos elemzésével javítja a saját számítási pontosságát. Az átlagos látogatási időket a nap folyamán keletkező számítási hibák (például kimaradt személyek vagy kettős számlálás) szűrésére használja. Az így kapott eredmény pontosabb számokat ad az adott időszak kihasználtsági szintjéről és átlagos látogatási időiről, valamint a nap végén így egy pontos napi elemzést tud számodra nyújtani.
A program lehetővé teszi a maximális kihasználtsági szintek beállítását és különböző automatikus események konfigurálását, ha az aktuális szint meghaladja a beállított küszöbértékeket. Az automatikus események lehetnek e-mail vagy SMS figyelmeztetések a megfelelő munkatársak számára, vagy akár hang lejátszása is egy rendszerbe integrált hálózati hangszóró segítségével.
A kihasználtsági szintekre vonatkozó információk közvetlenül egy külső kijelzőn is megjeleníthetők, így segítve a biztonsági személyzet munkáját.
Az AXIS Occupancy Estimator akár 90 napig képes a kamerán tárolni a gyűjtött adatokat. A szoftver csak és kizárólag számokat tárol későbbi elemzésre, sem kép, sem video nem kerül rögzítésre. Nyílt szabványokon alapuló protokollja megkönnyíti az integrációt más rendszerekkel, például PoS vagy számlázó szoftverekkel.
A kamerán tárolt adatokhoz webböngésző használatával férhetsz hozzá, amelyen élő adatokat és grafikus trendábrázolást is megtekinthetsz. Amennyiben a a webes felületet használod nem szükséges a rendszerhez semmilyen más egyéb hardver, vagy a boltban elhelyezett szerver. Az egész csak egy kamera, ilyen egyszerű.
* Csak Axis kamerákkal működik. A kompatibilis kamerákról érdeklődj nálunk emailben, vagy telefonon.